Kako je posle Drugog svetskog rata vršen ispraćaj u vojsku ispričala nam je Milanka M. Tomić:
„U srpskom narodu se služenje vojnog roka i odbrana zemlje smatraju izuzetnom čašću. Ispratiti zdravog sina u vojsku bio je ponos roditelja i rodbine, zbog čega je ispraćaj regruta uvek bio veoma svečan i propraćen s najlepšim željama da se kući vrati živ i zdrav.
Vojni rok je služen dve ili tri godine, zavisno od roda vojske u koji je regrut raspoređen, da bi se služenje vremenom skraćivalo, a odskora je vojna obaveza u miru i ukinuta, pa je naša vojska profesionalizovana.
Do Drugog svetskog rata regruti su ispraćani grupno i sa razumnim troškovima, ali posle rata to više nije bio slučaj. Sedamdesetih godina prošlog veka uvedena je praksa da se ispraćaj organizuje pojedinačno i uz velike troškove.


SLIKA U SREDINI: Vojnička uspomena, desni Živko Radojičić sa drugovima u Zagrebu 1947. godine;
SLIKA DESNO: Tomislav Nedeljković, 1953. godine
U Resniku su mnoge porodice ispraćale svog regruta na tradicionalan način – praveći gozbu. Gozba je pripremana nekoliko dana pre odlaska, u zavisnosti od (martovske, junske, septembarske ili decembarske) klase (generacije-partije), a dešavalo se da budući vojnik i ne dobije poziv za služenje, koji je potom čekao i po godinu dana. Za tu priliku su postavljani šatori ili zakupljivane velike sale. Pozivalo se i po nekoliko stotina gostiju. Godinama je odvajan novac koji se ovim povodom u domaćinstvu namenski trošio. Međutim, bilo je i porodica koje zbog svog materijalnog stanja nisu mogle da svojim sinovima prirede tako glamurozan ispraćaj.




SLIKA DESNO: Na vojničkom odsustvu, vojnik Dragan sa ocem Mijodragom Mitrovićem,
krajem osamdesetih 20. veka
Kao dar za srećan put vojniku je poklanjan novac. Bliža rodbina (tetke, strine, ujne…) mesile su kolače i kupovale kvalitetnije suhomesnate proizvode u komadima kako bi se olakšalo porodici da spremi prvi vojnički paket. Pojedini gosti su na gozbu donosili piće u sanducima, najčešće pivo i sokove.
Devedesetih godina prošlog veka na lokalnom radiju „M“, u vlasništvu porodice Stojanović u Podavalskoj ulici, oglašavane su porodice sa tradicionalnim čestitkama, pozdravima i željama upućenim vojniku poimenice. Ispraćaj u vojsku čestitao se po nekoliko dana preko talasa lokalnih stanica.
Najčešće su se čule sledeće vojničke pesme: „Prvi raport“, „U vojsku me majka šalje“, „Vojnička pesma“, „U vojsku se sin ispraća“, „Vojsko moja, vojsko moja, ne zovi me sada“, „Vojnik se sa pesmom prati“, „Moj Milane, kad u vojsku pođeš“, i mnoge druge.
U Resniku i okolnim selima na ispraćaju, najčešće pod šatorom, goste su uveseljavali popularni pevači: Rade Mitrović Barajevac, Raša Pavlović, Sveta Pajić, Marinko Rokvić, Milanče Radosavljević i Rade Petrović, zatim Šumac i Piromanac sa svojim orkestrom, a na harmonici je ponekad svirao i Era Ojdanić.
Omladina se najviše veselila, a najbolji drugovi pratili su svoga drugara regruta s pesmom do početne železničke ili autobuske stanice, odakle je kretao u određeni garnizon na služenje vojnog roka. Posle desetak dana provedenih u vojsci vojnik polaže zakletvu na vernost narodu i otadžbini. Polaganju zakletve, gotovo obavezno, prisustvovali su i roditelji, devojke ili braća i sestre. Oni su prvi koji mu čestitaju zakletvu i požele da je on i ispuni. Oni koji ostanu kod kuće, ostali članovi porodice, sede pred televizorima i očekuju da vide i svog vojnika, jer su televizije vrlo često prenosile polaganje zakletve.
Odlazak decembarske generacije vojnika 2010. godine u njima određene vojne pošte predstavlja kraj dobrovoljnog prijavljivanja u mirnodopske jedinice i istorije jednog načina služenja vojske.
Ispraćaji ostaju samo u sećanju, ukinuto je redovno i civilno služenje vojnog roka, a Vojska Srbije je „profesionalizovana“.
Kako u današnje vreme nema više ispraćaja u vojsku, naš narod sve češće obeležava punoletstva, godišnjice braka i druge povode, koji su uz dobru muziku i obilatu trpezu u prisustvu zvanica veoma slični ostalim svečanostima.